solen skiner, tännera värker, siv siv backman

Ytterligare en träningsdag har passerat och vi börjar få lite mer grepp om denna lite jobbiga anläggning. Idag har vi haft ca 27 grader och strålande sol, så det har varit en ganska jobbig dag. Hasses väska är fortfarande på vift så Hasse blev tvungen att låna ett par kortbyxor av Bjarne av storleken xxl. Han skulle nog behållt jeansen på ännu en dag istället.
Frukosten var som vanligt en hissnande upplevelse med allt annat än det som vi brukar äta till frukost. Här består frukosten av kakor, nutella, gifflar och tårtor. Det är tur att vi är smala idrottsmän som klarar av att äta alla dessa kalorier......
Efter att Guffe som vanligt lekt turistguide åt Bjarne så att man hittat till banorna så kom träningen så sakta igång.
Hasse och Bjarne började med puttdessänger medans laget körde lite mängdträning innan vi börja köra varv.

Det har varit lite upp och ner resultatmässigt men vi börjar att hitta spelen som skall ge oss en finalplats på lördag. Marve har varit träningsbäst med 87 på tre varv, tätt följd av Dino på 91.

Vi tränade ända fram till halv 8, sedan började mörkret komma och Dinos mage började kurra.
Dino, Fille och Guffe ville åka till den fashonabla resturangen Måsvinge, medans resten av laget intog en hotelmiddag.
Efter en avslutande soft-öl, där Gudmund dricker jordgubbsöl, så har vi nu återgått till sängläge och inväntar Guffes vackra snarkningar....'
Hej hopp så länge från ett soligt Italien......

Kommentarer
Postat av: Therese Johansson

Hejsan allihopa och välkomna till Italien igen!! Jag är käre Bjarnes syrr Therese, som bor i Romområdet och som försökt hjälpa er lite med sovplatserna. Jag läste att ni givetvis haft problem med både bagage och hyrbilar, men konstigt vore det ju annars - this is Italy you know! Jag hoppas att ni fått det bättre på hotellet eller på residenset om det nu var det ni hamnade på till slut. Om ni behöver hjälp med precis vad som helst är det bara ni hår utav er vet ni.

Jag vet att ni har tur med vädret i allafall och det var ju att vänta sig, brorsan brukar fixa sånt också - "Don Linguini" har makt överallt!! Ni glömmer väl inte bort att kyssa honom på handen när ni hälsar på honom??!!??! Vissa män måste man visa respekt för vet ni och pga. hans starka kontakter nere i Calabrien med " 'ndrangheta-ligorna " är det bäst att visa sig godmodig med honom!!!

Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för er allihopa och jag önskar er ett stort LYCKA TILL och ska försöka följa er var dag här på bloggen!

Njut nu av den italienska solen och den goda maten och visa vad ni går för!!

Mänga hälsningar från Therese och jättekramar till min galne men underbara bror från hela mafiagänget Fabbrianesi. Ciao a tutti!!

2011-09-27 @ 10:03:25
Postat av: Ecke

Hejsan Alla glada och trevliga värmläningar!! Hoppas ni har det bra där nere och att träningen flyter på. Jag ska följa er här hemma från Sverige och eventuellt hålla en extra tumme för er.

Men vad jag egentligen vill be er alla som är med där nere är att ni håller ett extra vakande öga över Bjarne!! Det känns lite sådär att släppa iväg honom på egenhand i den stora vida världen. man är ju lite som en far för honom så man känner visst ansvar för honom. men jag litar på er!!

Kör hårt!!!

2011-09-27 @ 13:13:49
Postat av: Mackan

Håller med föregående talare!!

Efter alla år som jag har daddat och hållt koll på Bjarne så tyckerjag att han borde ha lärt sig nu..



Men en gång ett hopplöst fall , alltid ett hopplöst fall..



Ps: Suryoye-DIF lördag på Jallavallen!

2011-09-27 @ 16:35:18
Postat av: Anonym

2011-09-27 @ 21:27:07
Postat av: Pontus

Frukosten verkar passa Marve och Guffe =)

2011-09-27 @ 21:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0